Apie
Kiekviename amžiuje vyksta žmonijos progresas įvairiomis mokslo šakomis – medicinos, telekomunikacijų, kompiuterių, transporto ir pan. Bet, regis, kai kurios technologijos, atrodo, nedaro itin didelių inovacijų, tik neakivaizdų progresą, kurio dažnas žmogus negali pastebėti. Transporto sritis šiek tiek darė kažkokią pažangą, bet tikriausiai dažnai jaučiame, jog nėra išnaudotas pilnas potencialas. Dabartinės naudojamos transporto technologijos dažnai negali pasigirti tyliu veikimu, tobula infrastruktūra, greičiu, ekologiškumu, patvarumu ir pan. Tačiau kalbant apie viešąjį transportą, yra itin didelio potencialo idėja – SkyWay styginis transportas.
Jos autorius yra Anatolijus Junitskis. Jis yra daugiau nei 150 išradimų autorius, daugiau nei 20 monografijų ir 200 mokslinių darbų autorius. Dviejų JT projektų vadovas, TSRS kosmonautikos Federacijos narys, CJSC „String technologies“ (Minskas, Baltarusijos Respublika) įmonės direktorių tarybos pirmininkas, generalinis konstruktorius ir SkyWay tarptautinės įmonių grupės pirmininkas.
Technologijos pranašumai
Tai yra atskirų dalių transportas, kur kiekvieną busiuką valdo dirbtinis intelektas. Užtenka mažo tylaus motoriuko, kuris sunaudodamas itin mažai kuro (gali būti varomas elektra, dyzelinu, benzinu, turbina), gali pasiekti ypač didelį greitį dėl savo aerodinaminių savybių bei važiuojant nėra didelės trinties. Kuo didesnis transporto greitis, tuo mažiau reikia laukti keleiviams. Pastačius infrastruktūrą, ji nusidėvėtų tik per šimtmetį, nes ji sudaryta iš plieno. Kadangi statybai naudojamų medžiagų kiekis yra mažas, šis transportas tampa labai ekologiškas. Jos tvirtumas leidžia kai kuriems busiukų modeliams įsibėgėti net iki 500 km/h greičio. Mieste maksimalus greitis gali būti apie 150 km/h. Ir tai nėra skirta vien žmonėms – yra ir modelių pasiūla kroviniams. Avarijos būtų pamirštas dalykas – eismas vyksta ore, o nuslydimo tikimybė važiuojant tolygi nuliui. Eismas vyksta visus metus be jokių kliūčių, nesvarbu, ar siaučia uraganai, ar vyksta kokios nors kitos stichinės nelaimės.
Transporto rūšys
Miesto modeliai yra tokie – Junikaras, Junibaikas, dvejų bėgių Junibusas, vieno bėgio Junibusas. Junikaras gali lėkti iki 150 km/h greičiu bei savyje sutalpinti 6-8 žmones, per parą jis išvežiotų iki 50 tūkst. žmonių.
Junibaikas yra mažesnis, galintis sutalpinti iki 5 žmonių, o jo greitis yra toks pat kaip ir Junikaro. Gali išvežioti 20 tūkst. keleivių per parą.
Dviejų bėgių junibusas yra stambus modelis, nes sujungtas gali vežti net iki 168 keleivių.
Taip pat yra vieno bėgio junibusas – jo imtis yra iki 14 keleivių, ir galėtų per parą išvežioti 50 tūkst. žmonių.
Kroviniams skirtas yra Junitrakas ir Junikontas. Junitrakas yra mažesnis modelis, kurio galimybės yra perduoti iki 200 mln. tonų krovinių.
Junikontas yra panašus į krovininius laivus. Jo greitis yra iki 36 km/h, o našumas – iki 200 mln. krovinių.
Ir galiausiai pats greičiausias – greitaeigis Junibusas. Kaip jau tikriausiai supratote, jo greitis siekia 500 km/h, jis gali sutalpinti iki 24 žmonių ir nuvežti iki pusės milijono žmonių per parą.
Plėtra
Ši technologija jau buvo pristatyta 18-je tarptautinių transporto parodų. Parodos vyksta jau nuo 2016 metų. Jų metu siekiama rasti naujų investuotojų bei susitarti dėl bendradarbiavimo vystant ir plečiant šias technologijas. Arčiausiai Lietuvos, Baltarusijoje yra pastatytas „EkoTechnoPark“, kuriame galima išvysti darbo rezultatus.
2018 m. rugsėjį pradėjo statyti dar vieną kompleksą JAE (Jungtinių Arabų Emyratuose). Būtent čia šios valstybės valdžia skyrė 750 mln. USD vertės, 50 ha. ploto sklypą. Čia planuoja įsikurti SkyWay styginių technologijų slėnis.
Panašu, jog ši analogų neturinti technologija jau per sekantį dešimtmetį gali tapti mūsų kasdienine realybe.